Idén a hosszútávú tengeri Evezős világbajnokságot Genovában Olaszországban rendezték meg. Magyarországot két klub a Bajai Spartacus Evezős Club és a budapesti Danubius Nemzeti Hajós Egylet versenyzői képviselték. A fővárosi klub színeiben Bene Barnabás versenyzett a 4 és 6 km-es távon férfi solo kategóriában. “ Nemcsak számomra de az egész nemzetközi Evezős társadalom számára ez egy nagyon új versenyszám. Egy új szakág amit pár éve indított be a Nemzetközi Evezős Szövetség. Nagy szerencsémre a LiteBoat francia hajó építő cég vadi új egypárevezős versenyhajóját használhattam. Korábban már volt lehetőségem kipróbálni a hajójukat, ugyan nem a versenyzésre készített, hanem a tanuló típusú szélesebb kialakítású hajójukat. De azt is csak Magyarországon a Dunán ami a tengeri körülményekkel összehasonlíthatatlan. Számomra elképesztő pozitív élmény volt nemcsak a francia cég képviselőinek segítőkészsége a helyszínen, hanem magának a hajónak a tulajdonságai. Elképesztő könnyen kezelhető, megfelelő mértékben merev, jól reagál bármiféle manőverezéskor. Illetve mindenféle körülmények között megállja a helyét.
A verseny első napján szinte alig volt szél így egy nagyon nyugodt tengeren kellett versenyeznünk ahol a hajó nagyon gyorsnak bizonyult.
A második versenynap viszont már nagy széllel és igen nagy, helyenként tarajos hullámokkal kellett megküzdenünk ahol a hajó elképesztő stabilnak bizonyult ilyen zord körülmények között is. Szinte szörfözni lehetett vele az egyenes szakaszokon, míg a bójákat kerülgetve a szlalom szakasznál tökéletesen felfeküdt a vízfelszínre és nagyon jól reagált minden egyes apró mozdulatra. A nagy hullámzásból adódóan félhetünk attól hogy a hajó megtelik vízzel, de ezek a tengeri evezős versenyhajók alapvetően úgy vannak kialakítva, hogy ki tudjon belőlük folyni a víz a csapott far résznek köszönhetően. Ennek a hajónak egy korábbi típusánál külön volt víz kieresztő kallantyú is a lábtartó alatt. De ezt az új verzióba már elhagyták a tervezők, amit tapasztalatom szerint jól tettek, mert nincs is rá szükség. Amíg várakoztam a rajtoltatáshoz, a hullámok be-becsaptak és kisebb vízmennyiség felgyülemlett ugyan, de ahogy mozgásba lendültem 1 csapásra màr szinte száraz volt a hajóm, és ez így is maradt a célba érkezésig.
Köszönöm a lehetőséget, én nagyon meg vagyok elégedve a LiteBoattal, és nem csak az eszközökkel amiket gyártanak, hanem a csapattal is akik gyártják és forgalmazzàk